wtorek, 5 stycznia 2016

Traszka helwecka

Hej w dzisiejszym poście więc jestem smutna  z dwóch powodów pierwszy to nie ma 2 sezonu 
Storm Hawks po polsku to są ale nie mogę odtworzyć ale za znalazłam 10 minut na chomikuj a resztę będę oglądać po angielsku choć i tak uważam, że 1 sezon jest najlepszy drugi też jest super ale jakoś bardziej zapamiętałam, że pierwszy jest lepszy.
Drugi mój smutek to, że w czwartek idę już do szkoły według mnie jest to bezsensu żeby iść tylko na dwa dni no ale ( taka Szkoła )
Moje postanowienie na ten rok to kupić nową ładowarkę do laptopa bo tą co mam jest w strasznym stanie pokaże wam na końcu rozwaliła mi się w wakacje ale na szczęście ładuje.
Chyba podjadę jakoś w ferie bo i tak  mam z mamą jechać zobaczyć moje technikum a to jest po drodze. 
W tym technikum (Teb edukacja) są kursy językowe i jest norweski < 3 oprócz tego są jeszcze do wyboru : Angielski, Hiszpański, Niemiecki ( nigdy więcej tego języka), Rosyjski, Norweski.
I ten kurs trwa 5 miesięcy i kosztuje on 90 zł za miesiąc ale rodzice nie mają nic przeciwko :) tylko jeszcze będzie trzeba płacić 100 zł za klasę.
Muszę jeszcze wybrać dwie inne szkoły ale nie wiem jakie to mają być bo to technikum mnie urzekło.
Przed ostatnią noc ferii spędzę na oglądaniu.
I postaram więcej czasu spędzać nad nauką (choć ja nie jestem z tych osób co lubią się uczyć).
Nie wiem czemu jak się uczę to muszę słuchać muzyki, albo słuchać to co w TV mówią bo przy hałasie bardziej zapamiętuję a jak jest cicho to ta cisza mnie denerwuje nie potrafię się skupić.
  
 Traszka helwecka
 
Traszka helwecka (Lissotriton helveticus)gatunek płaza ogoniastego z rodziny salamandrowatych.
samiecOsiąga długość ciała ok. 7-8 cm. Skóra na grzbiecie ma barwę brązowooliwkową z licznymi ciemnymi plamkami, podbrzusze jest żółtawe, przechodzące w środkowej części w kolor pomarańczowy, pokryte z rzadka czarnymi plamkami. W porze godowej na grzbiecie i na bokach samca pojawiają się grzebieniaste fałdy skórne. Na końcu ogona wyrasta nitkowaty twór, u samic ledwo zauważalny. Gatunek ten zamieszkuje Wielką Brytanię, zachodnią Europę od północnych Niemiec do południowej Francji i północnej Hiszpanii i na wschód od Czech.
 










Pa, pa don't copy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz