niedziela, 3 stycznia 2016

Buhund norweski

Hej w dzisiejszym poście.
Szczerze to nie wiem czy będzie post o bajkach z teleTOON+ ponieważ rzadko kiedy coś oglądam teraz to ja prawie TV nie oglądam niedawno skończyłam oglądać z rodzicami W nowym zwierciadle: Wakacje i dopiero za 3 razem ten film mi się spodobał tak do końca.
I cały czas mogę oglądać Storm Hawks i te same odcinki bo jak tak pomyśleć to naprawdę te bajki z poprzednich lat były fajniejsze niż te co teraz robią co są bez sensu. I jak pomyśle sobie, że od 10 sierpnia będę miała już 16 lat szybko to wszystko zleciało.
Teraz muszę wybrać jeszcze dwie szkoły bo mam tylko technikum weterynaryjne i ta klasa jest płatna 100 zł za miesiąc, nie ma się co dziwić jak to już człowiek uczy się na zawód  bo po takim technikum nie muszę iść na studia bo mam taki dyplom technik weterynarii czy jakoś tak tylko, że jak ma się tylko taki papier (czy dyplom) to się tylko pomaga weterynarzowi.
Raz sobie myślałam, że na Studia to bym chciała wyjechać (jak bym w Polsce nie wybrała) to do Norwegii lub Finlandii bądź Szwecji.
I tak kiedyś chyba się przeprowadzę do Norwegii bo moja mama ma koleżankę, która ma dwóch synów którzy tam mieszkają i w Norwegii z tego co mi mama mówiła to inaczej traktują ludzi prawie tak ja wszędzie bo w Polsce to raczej ludzie nie mają szacunku do drugiego są ludzie, którzy mają szacunek do innych ja należę do tych co raczej do obcych osób szacunku nie mają.
Ja szanuję swoich rodziców i dziadków (od strony mamy bo od strony taty bo tamci wolą Gdynię  i to naprawdę czasem mnie dobra cały czas denerwuje bo oczywiście kuzynka i kuzyn mają gdzieś a ja muszę się  młodszą opiekować jak bym ją lubiła a ja nie jestem osobą, która nie lubi małych  dzieci ja wolę szczeniaczki lub inne małe zwierzątka i dorosłe też  XD są słodsze i ładniejsze niż bachory po prostu ja jakoś nie mam ręki do dzieci. Potrafię na swoją 3 letnią kuzynkę nakrzyczeć raz mnie tak zdenerwowała bo nie chciała zasnąć, że dałam jej klapsa w pupę i jeszcze wydzierałam się na nią i teraz za bardzo mnie nie lubi XD no cóż ja nie mam podejścia do dzieci mama powiedziała, że strach zostawić ze mną dziecko XD I jakoś nie wzrusza mnie widok dziecka w wózku albo jak w sklepach rodzice worzą dzieci w wózkach(sklepowych)  i one się patrzą na ciebie moja mama mi zawsze mówi, że mam się uśmiechnąć kiedy ja nie potrafię. Jedyne dzieci jakie lubię to taki chłopczyk z Hipoterapii i też drugi chłopczyk z Hipoterapii i uroczy chłopiec z Szwecji kiedy były  WKKW  miała tak na oko 2-3 latka ale był słodki i do takiego potrafiłam się uśmiechnąć i uśmiechać się do jego mamy w tedy to prawie byłam jak detektyw bo zawsze po WKKKW chodziłam pod ich stajnię i się uśmiechałam.
A to dlatego, że mam szacunek do Norwegów, Szwedów i Finów bo do Polaków żadnego tak samo jak do reszty świata dla mnie mogły by istnieć tylko Szwecja Finlandia i Norwegia i Polska też a reszta świata nie każdy ma swoje ulubione kraje,  choć i tak uważam, że Europa jest najlepsza i o wiele lepsza  niż Ameryka bo w Europie to chociaż  piosenkarze jak śpiewają to nie piszczą tak jak w Ameryce ale i tak słucham ich bo nie wszyscy mają takie głosy Polskich piosenek to nie słucham.)

 To był chyba najdłuższy za nawias jaki kiedykolwiek widziałam XD i postanowiłam, że na
Twitter będę dawała gify i będę to zwierząt i Storm Hawks bo znalazłam z nimi super gify  no dawałam ale teraz postaram się do każdego opisu.
Ten opis z nawiasu mnie trochę przeraża XD chociaż się dowiedzieliście o moim podejściu do wszystkiego i o moim stosunku do dzieci.
 
A teraz to o czym ma być post teraz sobie przypominała, że nie chciałam to wcale tego wszarskiego pisać ale jakoś weny nagle dostałam jak chce wam coś napisać to jakoś nic mi nie wychodzi   a jak nie chce pisać to czasem jest to strasznie długie.
W czwartek idę już do szkoły i w piątek nie wiem po co ale niech będzie tej zasranej szkole to i tak mój ostatni rok.  
 
Buhund norweski
 
Norsk buhund.jpgBuhund norweski, norweski buhundrasa psa, należąca do grupy szpiców i psów pierwotnych, zaklasyfikowana do sekcji północnych szpicy pasterskich. Nie podlega próbom pracy.
 
 
 
 
 
Rys historyczny
Buhund norweski to rasa, której najstarsze zbadane szczątki znaleziono w wykopaliskach Gokstad w Norwegii. Pochodzą one sprzed 11 stuleci.
Wykorzystywany był zarówno do ochrony domostw (po norwesku "bu" oznacza farmę, zagrodę lub bydło) jak i do pilnowania bydła i owiec oraz ochrony ich przed drapieżnikami. Towarzysząc myśliwemu pomagał także przy polowaniach – był używany do ciągnięcia sanek.

Wygląd

Budowa
Są to psy średnich rozmiarów, o krępej budowie. Jak wszystkie szpice mają spiczaste uszy i zadarty ogon. Ponadto cechuje je także trójkątna głowa.

Szata i umaszczenie
Umaszczenie u tych psów może być od jasnopłowego przez czerwonożółtopłowe po czarne z białymi znaczeniami na piersiach, łapach i szyi. Jest dopuszczalna czarna maska.
Norwegian Buhund 600.jpg
Zachowanie i charakter
Norweski buhund jest psem inteligentnym, łatwym w tresurze. Wierny, potrzebuje bliskiego kontaktu z członkami rodziny.





Użytkowość
Buhund jest wszechstronnym psem domowym. Obecnie znalazł zastosowanie w policji, pomaga osobom, które mają problemy ze słuchem, sprawdza się także w zawodach agility i posłuszeństwa. Współcześnie jest przede wszystkim psem rodzinnym.


Norsk buhund







 
 
Pa, pa don't copy :)
I dziękuje za 30266 jesteście super :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz