niedziela, 10 stycznia 2016

Jämthund

Hej w dzisiejszym poście sorry, że wczoraj nic nie dałam ale po prostu rano byłam na hipodromie i jak wróciłam to sprzątałam w swoim pokoju a potem zaczęłam oglądać Wikingów a po 23
Storm Hawks te dwa seriale są super :)
I stwierdziłam, że religia Wikingów była o wiele fajniejsza niż  chrześcijaństwo bo u nas jest jeden bóg a oni wierzyli w wielu i kiedyś sobie poczytam o ich bogach.
Bo ja szczerze nie wierzę w boga (choć miałam komunię ) bo ogólnie to jestem   z rodziny chęcińskiej ale jak umarł mój królik (13.08.2013) to jakoś ta wiara powoli zaczęła wygasać a po Kamieniach na Szaniec to już dla mnie to nie miało sensu. Prawie wszyscy co znam z mojej szkoły i z podwórka to już prawie nikt nie wierzy. Jak będę dorosła to krzyży w domu raczej nie będę miała bo po co mi jak nie wierzę.
 
 
Jämthund
 
Jämthund.jpgJämthund – jedna z ras psów, należąca do grupy szpiców i psów pierwotnych, zaklasyfikowana do sekcji północnych szpiców myśliwskich. W krajach skandynawskich podlega próbom pracy.
 
Rys historyczny
Nazwa jämthund pochodzi od krainy Jämtlandii. Szpic ten jest popularny w Szwecji, jednak rzadko spotykany poza nią. Spokrewniopny z norweskim elkhundem występuje od dawna głównie w północnej Szwecji. W 1946 roku jämthunda uznano za odrębna rasę.
 
Jamthlnd.jpgWygląd
Jämthund przypomina wyglądem norweskiego elkhunda, jest jednak o około 10 cm wyższy i ma jasne znakowania na pysku.
 
Szata i umaszczenie
Umaszczenie u jämthunda jest szare z jaśniejszymi znaczeniami na kufie oraz na policzkach, gardle i spodzie ciała.
 
Użytkowość
Jämthund został wyhodowany do polowań na grubą zwierzynę, taką jak: m.in. łosie, niedźwiedzie i wilki. Współcześnie jest wykorzystywany do polowań na różnorodną zdobycz.
 
Zachowanie i charakter
Jämthund jest psem pewnym siebie i inteligentnym. Toleruje dzieci, potrzebuje dużo ruchu i regularnego szczotkowania sierści.
 
 
 
 
Pa, pa don't copy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz