wtorek, 20 stycznia 2015

Opos szary


 
Hej więc jest już wtorek. Mam pomysł, że dawać będę wam też od czasu do czasu posty o dinozaurach, bo jak każdy wie to dinozaury wymarły kilka tysięcy lat temu.
Tym wymarłym zwierzakom też należy coś u mnie na blogu tak naprawdę to ja mam kolekcję filmów o dinozaurach bo mnie takie  ciekawostki o zwierzętach, które chodziły kilka milionów lat temu.
 
 
Znowu mam kartkówkę z Niemca ale to dopiero we wtorek po co nam w szkole niemiecki bo ja osobiście nie pojadę do Niemiec więc po co mi to ...
 
 
A teraz przechodzę do rzeczy
 
Opos szaryOpos szary
Opos szary, opos okularowy (Philander opossum) – gatunek ssaka z rodziny dydelfowatych (Didelphidae).
 
Wygląd
 

Futro barwy czarnoszarej lub łupkowoszarej. Jako jedyny z dydelfowatych ma na czarnym tle białe obrączki wokół oczu (okulary). Brzuch szarobiały lub biały. Ogon prawie do połowy czarny, potem jasnocielistej barwy, podobnie jak stopy i nos. Jest to zwierzę średniej wielkości, długość ciała 30-35 cm, ogona prawie 30 cm, masa około 330 g. Nazywany jest również cuica.
Występowanie
 
Od meksykańskiej prowincji Tamaulipas do północno-wschodniej Argentyny.
 
 
Środowisko życia


Deszczowe lasy tropikalne, wilgotne lasy i zakrzewienia przybrzeżne oraz wilgotne środowiska w krajobrazie rolniczym.
Tryb życia
 
Aktywny wyłącznie nocą. Odżywia się małymi zwierzętami, m.in. żabami, ale również soczystymi owocami. W ciągu roku przychodzi na świat 4-5 młodych.
 
 
 




Dziś pojawi się jeszcze jeden post a i dziś u mnie na osiedlu spadł śnieg hura !!!!!!!!!!!!!
 
 
 
Pa, Pa don't copy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz