niedziela, 3 kwietnia 2016

Fenek pustynny

Hej w dzisiejszy poście :)
Przepraszam, że nic ostatnio dawąłam ale jakoś Toshiby też nie włączałam nie chciało mi się.
Może jutro ale to nie jest w 100% pewne będę miała mojego laptopa z powrotem :)
I w tedy obiecuje, że dam wam zaległe posty ale to pewnie w Weekend (może jakiś post pojawi się tak 1 2 w nocy XD) Jak coś to najpużniej napewno pojawi się post z serii bo teraz w środę nie dałam.
I on zawsze najdłużej idzie mi i fotowarsztaty też będą ale to raczej wcześniej  :)
Wczoraj byłam w Ikei z moją mamą i koleżanką. I kupiła sobie świczke jak zawsze XD


 Fenek pustynny

Fenek pustynnyFenek pustynny, fenek (Vulpes zerda) – gatunek drapieżnego ssaka z rodziny psowatych (Canidae).
Występuje na suchych i pustynnych terenach Półwyspu Arabskiego i północnej Afryki. Będąc najmniejszym przedstawicielem rodziny psowatych, uchodzi za największego ssaka drapieżnego Sahary. Osiąga 30–40 cm długości, samce ważą ok. 1,5 kg, samice ok. 0,8 kg. Ma charakterystyczne, duże uszy, dorastające do 15 cm, dzięki którym ma dobry słuch i może efektywnie chłodzić ciało. Fenek jest zwierzęciem nocnym, sypia w podziemnych norach. Odżywia się szarańczakami, chrząszczami, poluje także na ptaki i gryzonie.
Ruję odbywają zimą, ciąża trwa 50-55 dni, małe rodzą się w marcu lub kwietniu, 1-6 w miocie. Ważą po 25-28 g i mierzą 10 cm długości, z czego połowa przypada na ogon. Początkowo srebrzysto-czarne, po 2 tygodniach zmieniają ubarwienie futra na beżowe, a w wieku 3 miesięcy uzyskują puszysty długi ogon z czarnym końcem oraz gęste, długie i jasnobrązowe futro typowe dla osobników dorosłych. Żyją do 10 lat w warunkach naturalnych, a w niewoli do 12 lat.
Fenki mają łagodne usposobienie i łatwo je oswoić. Często spotykane są w hodowlach prywatnych. Najwięcej fenków mieszka na Saharze, w jej środkowej części. Fenek śpi za dnia, w piasku Sahary. Kopie norki, a od nich kilka dróg ewakuacji. Ściany wzmacnia roślinami, piórami i sierścią. W norce nie mieszka sam, tylko z całą rodziną. Żeruje nocą. Poluje na chrząszcze , ptaki i jaszczurki, zjada też jaja. Rośliny są dla niego źródłem wody, bez której potrafi się obejść naprawdę długo.


Mapa występowania
 Nemui kitune.jpg
Fennec Fox @ Africa Alive, Lowestoft.jpg
TA ZOO orna Pict0224.jpg
Fennek (Vulpes zerda)





See caption.
"A light brown fox is held in one hand of a person. It's large ears are sticking out horizontally.
See caption.

Pa, Pa don't copy :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz