sobota, 9 kwietnia 2016

Agama stepowa

Hej w dzisiejszym poście.
Po długiej przerwie ostatni post był 3.04.16
Możliwe, że laptopa dostanę w poniedziełek albo środę.
Strasznie jest mi smutno, że jeszcze go nie mam ale temten pan co naprawia to nie może sie pozbyć jakiegoś wirusa a tak to on by był gotowy już ale lepiej usunąć wszyskie wirusy bo może znowu się coś popsuć.
18 zaczynamy egzaminy a ja dopiero co zaczełam powtarzać 3 lata gimnazjum XD
Najgorszy dzień w moim życiu to był 6 kwietnia ponieważ zdechły najstarsze ryby z całego akwarium i największe (2 sumy i jeden skalar) i one wszyskie zdechły jak raz kupiliśmy takie małe to sumy je odrazu zjadły.
Więc to było bez sensu kupowac małe rybki jak sumy potraktowały je jak pokarm żywy XD
Dla kogoś mogą być to tylko zwykłe nudne ryby ale dla mnie one były najważniesze tak samo jak 3 glonojady co zdechły już dawno 2 samice zdechły jakieś 2 lata temu i one były ogromne a jakiś miesiąc temu samiec i teraz te sumy.
Jak ja wieczorem zobaczyłam, że one umarły to życie straciło sens i dostałam 3 godzinnej depresji.
Więcej tych sumów i skalara nie zobacze ale na ich miejscu są nowe sumer rybki i ślimak od dziś XD.
Mozliwe, że samica gupika jest w ciąży i postanowiłam, że jak bedzie już to po niej widać to napisze, że to jest na 100% pewne to jak jej dzieci już urosną to dam wam taki post obserwacyjny czyli jak to wszytko wyglądało od samrgo początku. Bo jeszcze czegoś takiego tu nie było i według mnie jest to bardzo ciekawe.
Bo zawsze chciałam przeprowadzić takie obserwacje :)

(sorry za takie nie poskładane zdania ale jest już 23:55 a, że dziś miałam jakiś dzień, że chciało mi się uczyc a to żadkość u mnie to mi się po tym wszystkim nic nie chce XD ale postanowiłam, że odezwę się )
A postów nie ma tak chęsto ponieważ jakoś nie chce mi się tego starego laptopa włączać.

Agama stepowa

Agama stepowaAgama stepowa (Trapelus sanguinolentus) - gatunek gada z rodziny agamowatych.

Występowanie
Azja Środkowa (płd. Kazachstan, płn.-wsch. Iran, płn. Afganistan oraz płd.-zach. Chiny) a także płd. wsch. Europa (Nizina Nadkaspijska między rzekami Terek i Kuma).
Żyje na stepach, półpustyniach i pustyniach, na terenach piaszczystych lub kamienistych porośniętych roślinnością trawiastą lub krzewiastą (często przebywa wśród gałęzi krzewów). W górach dochodzi do wysokości 1200 m n.p.m.

SteppeagamCechy morfologiczne
Osiąga 30 cm długości.
U samca grzbiet jest ubarwiony szaro z rzędami owalnych, stalowoniebieskich plam, natomiast podgardle, pierś i boki tułowia są barwy liliowej. Pod wpływem podrażnienia lub wysokiej temperatury brzuch i boki tułowia staja się granatowoniebieskie. Samica ma jasnoszary grzbiet z rzędami brązowych plam zaś boki tułowia są żółtozielone. Pod wpływem podrażnienia lub wysokiej temperatury na plamy grzbiecie stają się pomarańczowoczerwone a boki tułowia staj się ciemnobrązowe.

Odżywianie
Aktywna w dzień. Żywi się stawonogami, głównie pajęczakami, prostoskrzydłymi i mrówkami, oraz soczystymi częściami roślin.

Znalezione obrazy dla zapytania agama stepowaRozród
W VII samica składa do wygrzebanych przez siebie jam od 5 do 14 jaj.


Bibliografia
Włodzimierz Juszczyk "Mały słownik zoologiczny:gady i płazy' Wiedza Powszechna Warszawa 1986

Znalezione obrazy dla zapytania agama stepowa
 
Znalezione obrazy dla zapytania agama stepowa
Znalezione obrazy dla zapytania agama stepowa


Znalezione obrazy dla zapytania agama stepowa
Znalezione obrazy dla zapytania agama stepowa
Znalezione obrazy dla zapytania agama stepowa

Pa, Pa don't copy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz