piątek, 23 października 2015

Zebra równikowa

Hej przepraszam, że wczoraj nic nie dałam ale byłam 2 godziny na hipodromie i jak wróciłam to było już po 18 i nie miałam ochoty bo jak wróciłam to poszłam oglądać Nicka na pewno pojawi się osobny post o mojej wycieczce Majowej <3.
W ogóle to od dziś do poniedziałku mam wolne dlatego, że szkoła od poniedziałku ma patrona i to będzie wielkie wydarzenie i tylko idę z każdej klasy po 3 osoby tak zwana delegacja.
Na poniedziałek mam już post zaplanowany.
Pojawią się fotowarsztaty dlatego, że ostatnio w szkole na lekcji patrzyłam się w te żółte liście i zrozumiałam, że pora aby na tym blogu było wreszcie jesienie :).
 I też się zastanawiam czy nie zrobić postu i hipodromie ( czyli same zdjęcia stajni tego co jest na hipodromie ale to jeszcze się zobaczy ).
Dziś grałam w grę My horse , którą zainstalowałam u mojego taty na telefonie bo mój ma za małą pamięć.
Gra polega na tym, że ma się własnego konia i trzeba się nim opiekować itp. Ale gra jest spoko.
Jeszcze zaczęłam grać znowu w simsy 4 od dzisiaj.
I postanowiłam, że od jutra znowu wezmę norweski ( bo tak od miesiąca nie mam ochoty )

Zebra równikowa

Odpoczywające zebry Granta, SerengetiZebra równikowa, nazywana także zebrą Granta (Equus quagga boehmi) – najmniejsza z sześciu podgatunków zebry stepowej.

Występowanie
Zasięg występowania zebry Granta rozciąga się na terytoria różnych krajów. Występują w Zambii na zachód od rzeki Luangwa i na wschód do Jeziora Kariba, w prowincji Demokratycznej Republiki Konga zwanej Katanga oraz w Tanzanii, Kenii i południowej Etiopii.

Charakterystyka
Biało-czarne pasy na głowie, szyi, bokach, biodrach i kończynach aż do kopyt. Pasy są szerokie i mocno wyodrębnione. Brak grzywy.

Miejscowe wymarcie
Niedawne wojny domowe w Rwandzie, Somalii, Sudanie, Etiopii i Ugandzie spowodowały bardzo duży spadek populacji wszystkich dzikich zwierząt, w tym zebry Granta, która nie występuje już na terytorium Burundi. Wojna domowa w Angoli w ciągu ostatnich 25 lat zniszczyła populacje dzikich zwierząt tego kraju, (m.in. dawniej szeroko występującej zebry stepowej), zniszczyła administrację parków narodowych oraz infrastrukturę. W związku z tym, zebra Granta praktycznie nie występuje już w Angoli, chociaż ta informacja wymaga potwierdzających badań.













Pa, Pa don't copy :)
Zapraszam na jutrzejsze dwa posty :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz