poniedziałek, 13 kwietnia 2015

cockapoo

Hej wczoraj był mój pierwszy raz na wolontariacie i było super a wyglądało to tak :
Przyszłam z tatą na hipodrom, ale chwilę czekaliśmy bo pani jeszcze miała jazdę konną
pani dała trzymać mi konia kilka minut później przyszedł chłopiec co było  najlepsze to ja prowadziłam kucyka a pani szła obok chłopca i mówiła co teraz ma robić.
Potem zaprowadziłyśmy konika do stajni i poszłyśmy po dwa tego co ja prowadziłam musiałam przywiązać i wyczesać, i pani poszła na jazdę z innym chorym chłopcem a ja miałam zamieść w stajni siano i zagrabić podwórko przy okazji głaskałam konie z tej stadniny i bawiłam się kotkiem też od tej pani  potem czekałam na panią i poszłyśmy wprowadzić dwa pozostałe konie.
I tak całość zajęło mi 2 godziny mogłam wrócić od razu po zgrabieniu i zamieceniu, ale ja jeszcze chciałam konia wprowadzić może jutro tam pójdę albo dopiero za tydzień jak będę miała wolne :)
Jeszcze czas pokaże :)

Dziś na historii to ja prawie spałam( czasem tak mam jak nauczyciele przynudzają i myślą, że ktoś ich słucha u mnie w klasie jak nauczyciel wychodzi to wtedy dochodzi do totalnego chaosu ale nie będę tego opisywała  ) na reszcie innych lekcji było normalnie :)

Po szkole jechałam do E. Leclerka z mamą bo zamykają jeden sklep Takko i były przeceny i mama kupiła mi 2 bluzy i jedną bluzę kupiła mama  i jeszcze wzięłam jedną bluzkę ( jedna bluza jest z napisem New York, druga serce a w środku flaga  USA i są jakieś napisy   a bluzka jest z napisem Los Angeles )
A podobno bajki niczego nie uczą a to nie jest prawda bo dziś oglądałam serial i usłyszałam rasę psa o której wczesnej nic nie wiedziałam.
A tak o uczyłam się jeszcze do Chemii i geografii.

Jedyny stan w Ameryce w jakim bym chciała mieszkać to Kalifornia :)
W ogóle to ja Kalifornię uwielbiam :)

Cockapoo

Cockapoo jest amerykańską rasą hybrydową, nie uznawaną przez żaden liczący się związek kynologiczny. Popularny głównie w swoim rodzinnym kraju, spotykany także w Skandynawii i Australii. Znany też pod nazwami Spoodle, Cock-A-Poo oraz Cockerpoo.

Rys historyczny
Rasa znana jest mniej więcej od 1950 roku. Powstała przez skrzyżowanie Cocker Spaniela amerykańskiego (opcjonalnie Cocker Spaniela angielskiego) z pudlem (odmianą standardową, miniaturą lub Toy. Obecnie część hodowców nadal krzyżuje te dwie rasy aby uzyskać miot Cockapoo, inni tworzą krzyżówki wielopokoleniowe i ciężko stwierdzić, jaką dany pies ma domieszkę krwi pudla i Cocker Spaniela.

Wygląd

Budowa
Cockerpoo.jpgCockapoo jest psem o mocnej budowie i solidnej prezencji. Jego długość (od mostka do zadu) jest mniej więcej równa wysokości w kłębie. Rasa znana jest ze swojej proporcjonalnej sylwetki, osobniki zbyt niskie i długie lub zbyt wysokie i krótkie nie mogą być ponownie krzyżowane. Waga psów tej rasy zależy w dużej mierze od wielkości rodziców (potomek pudla średniego będzie z pewnością większy i cięższy niż potomek pudla toy). W przybliżeniu można uznać, że Cockapoo z pudla toy waży poniżej 5,5 kg, z pudla miniaturki od 5,8 kg do 9 kg, a z odmiany standardowej, w Polsce nazywanej średnią – ponad 10 kg.
Cockapoo jest psem o ujmującej powierzchowności. Na pierwszy rzut oka przypomina bardziej pudla niż cocker spaniela. Jego głowa jest zaokrąglona, dość duża, o dobrze wyprofilowanej kufie i łagodnym, przyjaznym wyrazie pyska. Oczy u osobników z ciemną truflą nosa powinny być ciemnobrązowe, u tych z jasnym nosem mogą być orzechowe lub nawet zielonkawe. Wiszące uszy powinny przylegać do policzków. Zgryz nożycowy, rzadziej cęgowy. Szyja ładnie osadzona na barkach, zwężająca się w stronę wysoko noszonej głowy. Linia grzbietu równa, lekko opadająca ku zadowi. Klatka piersiowa głęboka i dość szeroka. Kończyny równoległe, proste, o mocnych stawach. Łapy zwarte, o łukowato wysklepionych palcach. Ogon może być kopiowany lub pozostawiony długi.

Szata i umaszczenie
Psy rasy Cockapoo hodowane są w trzech wariantach sierści – gładkowłose, o silnie skręconym włosie oraz odmiana pośrednia. Sierść przycinana jest na tzw. „misia”, czyli włosy są tej samej długości (5-7 cm) na całym ciele. Nawet w przypadku kopiowanego ogona, pokrywające go włosy powinny być identycznej długości jak te na reszcie ciała. Psy tej rasy nie powinny być golone. Ważne jest odpowiednie trymowanie sierści, zwłaszcza tej na głowie – futro nie może zasłaniać oczu.
Cockapoo hodowane są w odmianie jednobarwnej, dwu lub kilkubarwnej (jednym z kolorów musi być biały), w odmianie „fantom” (czarny, brązowy lub srebrny tułów, kontrastowe ubarwienie kończyn, brwi, wnętrza uszu oraz pod ogonem), sobolowej oraz podpalanej tri-kolor.

Charakter
Cockapoo jest psem towarzyskim i wesołym. Lubi ludzi, a zwłaszcza dzieci. Nazywany bywa psem-klaunem, gdyż wciąż skory jest do figli i sztuczek. Ponieważ jest potomkiem pudla, odznacza się zaskakującą inteligencją. Doskonale nadaje się do tresury, jest pojętnym i chętnym uczniem. Świetny domowy pupil, idealny zarówno dla dużych rodzin jaki samotnych ludzi. Nie powinien jednak pozostawać sam na dłużej, niż 4 godziny na dobę.

 

 
Pa, Pa don't copy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz