czwartek, 26 marca 2015

72 Rocznica Akcji Pod Arsenałem

Hej w nietypowym poście ponieważ dziś mija 72 lata od odbicia Rudego przez jego przyjaciół.
Może ktoś z was czytała kamienie na szaniec albo oglądał książkę to wie, że Jan Bytnar o pseudonimie Rudy żył jeszcze 4 dni a przez te dni cierpiał ponieważ miał rany po Katowaniu.
Maciej Aleksy Dawidowski o pseudonimie Alek, który został ranny w brzuch pod koniec Akcji Pod Arsenałem,  to tak jak Rudy cierpiał 4 dni bo 30 marca umarł :(

To już 72 lata minęło u niektórych w niepamięć bo przecież to zwykły marcowy dzień, ale nie dla mnie, dla mnie to dzień w , którym Rudy został odbity jest rocznicą zwycięskiej walki :)

Nie będę dawała wam info o tej akcji bo wcześniej to Robiłam i opisy Alka, Rudego, Zośki też wam dam te 2 linki

 A oto one :
Akcja pod Arsenałem
Alek, Zośka, Rudy - bohaterowie z Kamieni Na Szani...




Lecz zaklinam - niech żywi nie tracą nadziei
---------------------------------------------
A kiedy trzeba, na śmierć idą po kolei,

Jak kamienie przez Boga rzucane na szaniec!...

Juliusz Słowacki Testament mój  


Maciej Aleksy Dawidowski Plik:Dawidowski Alek.jpg Alek

Tadeusz Zawadzki Plik:Tadeusz Zawadzki - Zośka.jpg Zośka

Jan Bytnar Plik:Jan Bytnar.jpgRudy


Jeszcze tak niedawno te osoby żyły normalnym życiem a teraz zostały po nich tylko wspomnienia :)

Mam nadzieję, że oprócz mnie to ktoś wie o tym, że to nie jest zwykły dzień  w Polsce.

Pa, Pa don't copy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz