piątek, 20 lutego 2015

Wilk grzywiasty

Hej od  środy nic się u mnie nie zmieniło.

W wtorek nasza klasa ma tylko 2 pierwsze lekcje a o 9 :40 idziemy do muzeum w Gdańsku Głównym do muzeum Solidarności ( chyba nie pamiętam ) ale za to nie będziemy mieli lekcji Hura :)

 3.03.2015 mam swój projekt z Języka Polskiego do, którego tylko ja się przykładam.

Dziś zrobiłam sobie dla siebie prezentację o Rudym ( Jan Bytnar ), Alku ( Maciej Aleksy Dawidowski ) Zośce ( Tadeuszu Zawadzkim ). Czyli o bohaterach Szarych Szeregów.

Jakoś dwa dni temu wzięłam książkę " Kamienie na Szaniec " Aleksandra Kamińskiego.
I oglądałam te zdjęcia i krótkie opisy ich przyjaciół rodziny jak wyglądały ich rodziny i po kilku minutach ... oczy miałam mokre a nos cały zakatarzony :( ;(
Popłakałam się tak jak to było kiedy wróciłam z kina do domu.
Nie zapomnę jak jechałam do dziadków tramwajem a w oczach miałam jeden widok kiedy uratowali Rudego, który był cały pobity.

Jeśli ktoś oglądał film to wie o co mi chodzi :(

Znalezione obrazy dla zapytania kamienie na szaniec film Dla niektórych to zdjęcie może obrzydzać u mnie powoduje smutek i rozpacz :( ;(

Jak oglądam Kamienie na szaniec to moja nienawiść do Szkopów ( Niemców ) rośnie i to jeszcze jak.

Na filmie jest pokazana natura każde Niemca czyli mordowanie dla przyjemności.
Niemcy i Ruscy nie różnią się swoimi charakterami.

Jutro jadę do dziadka na urodziny.

Ja kocham słuchać opowieści mojego dziadka kiedy był mały praktycznie to niektóre znam na pamięć ale mi to nie przeszkadza. Bo mój dziadek urodził się rok przed końcem II wojny światowej a podobno jak dziadek jeszcze się nie urodził to jego dwóch dziadków zabili Szkopi ( Niemcy )

Tacy ludzie u mnie tacy ludzie szacunku nie mają i nie będą mieli.

Te wszystkie rzeczy o jakiś się dowiedział zostawiły u mnie ślad i nigdy mnie już nie opuszczą.


Wilk grzywiasty

Wilk grzywiasty (Chrysocyon brachyurus) - gatunek drapieżnego ssaka z rodziny psowatych i jej największy przedstawiciel w Ameryce Południowej.
Wilk grzywiasty
Występowanie i środowisko
Zamieszkuje południową Brazylię (gdzie nazywany jest lobo-guará), Paragwaj i Boliwię.

Ewolucja i systematyka
Według najnowszych badań genetycznych nie jest blisko spokrewniony z żadnym z pozostałych psowatych. Wydaje się, że jest pozostałością południowoamerykańskiej plejstoceńskiej fauny dużych ssaków. Jest jedynym przedstawicielem rodzaju Chrysocyon.

Wygląd
Przypomina nieco lisa, ale ma bardzo długie kończyny. Kończyny przednie są krótsze od tylnych. Sierść dość długa, miękka, ruda, po bokach czarny, krótka na nogach; na grzbiecie sierść czarna, nastroszona; ogon puszysty, może być biały lub czarny; podbrzusze białe. Na szyi i karku sztywna, odstająca grzywa długości ok. 13 cm. Wnętrze małżowiny ucha porośnięte białym włosem.

Wielkość
Wysokość w kłębie: 75-90 cm
Długość ciała bez ogona: ok. 130 cm
Długość ogona: ok. 30 cm
Masa ciała: 20-25 kg

Tryb życia i zachowanie
Aktywny wieczorem i nocą, w dzień odpoczywa w wysokiej trawie lub zaroślach, zwykle w tych samych miejscach. Samce wyraźnie bardziej aktywne od samic. Jego głos to pojedyncze szczeknięcia w sporych odstępach czasu. Poluje jak lis - podkradając się blisko do ofiary. W przeciwieństwie do większości dużych psowatych (wilk, likaon) nie tworzy stad. Żyje w parach, terytorium pary wynosi średnio 20-30 km². Chodzi inochodem, co sprawia, że się lekko kołysze na boki.
ZooManedWolf.jpg 
Rozród
Dojrzałość płciowa w 1 roku życia, ale rozród dopiero w następnym; okres rui trwa 3-5 dni, ciąża trwa 62-66 dni; po tym okresie rodzi się 1-5 szczeniąt, każde o masie ok. 300g.

Pożywienie
Poluje na gryzonie, króliki i ptaki. Duży procent jego diety stanowią owoce; niezbędnym roślinnym składnikiem jego jadłospisu jest tzw. wilcze jabłko, czyli lobeira (nazwa miejscowa) - Solanum lycocarpum z rodziny psiankowatych, bez którego zwierzę to choruje na nicieniowe zapalenie nerek. Wilk grzywiasty jest głównym czynnikiem rozprzestrzeniającym nasiona tej rośliny.

Długość życia
Chrysocyon.brachyurus.jpgW niewoli dożywa 12-15 lat.

Status
Według IUCN ma status NT "podwyższonego ryzyka"; jednakże zważywszy, że jego zasięg zmniejszył się znacznie (kiedyś obejmował też Urugwaj i Argentynę) nie można wykluczyć, że wkrótce dołączy do gatunków zagrożonych. W Brazylii chroniony.
 








 
 
 
 
Nowy teledysk Ariana Grande do piosenki  One Last Time
 
Pa, Pa don't copy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz