wtorek, 15 marca 2016

Wombat australijski

Hej w dzisiejszym poście praktycznie za 2 tygodnie jest już Wielkanoc :)
Macie już jakieś wymarzone prezenty ?
Bo ja dziś zamawiałam z rodzicami :)
Jak od czwartku zaczęłam słuchać 5 seconds of summer to jakoś tak nagle zaczęli denerwować mnie piosenki Bars and Melody.
Nie wiem czy wy też tak macie jak nie lubicie jakiegoś kraju to nie za bardzo przepadacie za zespołem.
Ja tak mam ostatnio koleżance mówiłam, że dobrze, że nie kupiłam biletu na young star ( gdzie będą Bars and Melody).
Teraz to ja czekam na koncert  5 sos w Polsce :)
Jak będzie w Gdańsku to ja na pewno będę XD
Bo oni są o 100% lepsi od BaM XD (serio)


Wombat australijski

Haarnasenwombat (Lasiorhinus krefftii).jpgWombat australijski (Lasiorhinus krefftii) nazywany też wombatem szorstkonosym Kreffta lub wombatem północnym – krytycznie zagrożony wyginięciem gatunek torbacza z rodziny wombatowatych (Vombatidae). Był masowo poławiany ze względu na atrakcyjne futro osiągające wysokie ceny. Do 1981 został niemal całkowicie wytępiony – szacowano, że przeżyło 20–40 osobników. Obecnie żyje ok. 115 wombatów australijskich.

Zasięg występowania
Przed przybyciem Europejczyków do Australii wombat australijski występował licznie w Nowej Południowej Walii. Do 1910 obserwowano jeszcze dwie populacje - w południowym Queensland i w Nowej Południowej Walii. Obecnie ten gatunek torbacza spotykany jest jedynie w Epping Forest National Park w środkowym Queensland. Żyje na suchych, otwartych terenach.

Charakterystyka

Lasiorhinus krefftii jest zwierzęciem o masywnej, krępej budowie. Długość jego ciała wynosi ok. 1 m, a masa 25-40 kg. Ma dużą głowę, małe oczy i silnie umięśnione kończyny przednie. Należy do największych gatunków kopiących nory w ziemi. Po obu stronach nosa posiada długie włosy czuciowe, stąd nazwa szorstkonosy. U samic występuje torba lęgowa.
Ten gatunek prowadzi samotniczy tryb życia. Jest trudny do obserwacji w warunkach naturalnych. Pod ziemią buduje system tuneli, jest aktywny głównie w nocy. Żywi się trawami. W zasięgu swojego występowania musiał konkurować o pokarm ze stadami wypasanego bydła.

Podgatunki
Wyróżniono trzy podgatunki wombata australijskiego:
  • Lasiorhinus krefftii krefftii
  • Lasiorhinus krefftii gillespiei
  • Lasiorhinus krefftii barnardi


Mapa występowania


 









Pa, Pa don't copy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz