poniedziałek, 29 lutego 2016

Szczur królowej

Hej w dzisiejszym poście.
Nie mogę uwierzyć, że dziś jest już koniec lutego.
A za 4 miesiące wakacje a po wakacjach ja już nie idę do tej samej szkoły tylko nowej wszystko nowe 9 lat jakie spędziłam w mojej szkole może nie zawsze było happy były te gorsze i lepsze dni.
Ale wiem, że będę tęsknić za tym.
Życie toczy się dalej i to co było już nie wróci choć byśmy chcieli ale nic nie zrobimy.
Najbardziej chyba będę tęskniła za moją klasą te 3 lata sprawiły dużo śmiechu na lekcjach.
I wygranych w konkursach.
Równo 3 marca mija rok od moje projektu.
A w maju wycieczka :)
Dzisiejszy dzień nie był taki zły jak myślałam co z tego, że na przed ostatniej lekcji prawie spałam XD

Szczur królowej

File:Rat diabetic.jpgSzczur królowej (Rattus ranjiniae) – endemiczny gatunek gryzonia z rodziny myszowatych, występujący w trzech małych enklawach na południowym skraju Półwyspu Indyjskiego.
Gatunek został opisany naukowo w 1969 roku przez Agrawala i Ghosala. Jego przynależność do rodzaju Rattus jest niepewna.

Biologia
Gatunek jest znany zaledwie z kilku osobników złapanych na polach ryżowych w stanie Kerala, w pobliżu miejscowości Alappuzha, Thrissur i Thiruvananthapuram. Gryzoń ten wykazuje nietypowe cechy morfologiczne, niespotykane u innych przedstawicieli rodzaju Rattus, m.in. długie w stosunku do rozmiarów ciała pazury, bardzo długie i smukłe tylne nogi, długie rzędy trzonowców i wąską czaszkę. Jest to zwierzę nocne, kopiące nory. Występuje na terenach rolniczych i podmokłych, od poziomu morza do 1000 m n.p.m.

Populacja
Szczur królowej jest uznawany za gatunek zagrożony; ma mały i nieciągły obszar występowania, prawdopodobnie mniejszy niż 500 km². Populacja prawdopodobnie maleje; zagraża jej przekształcanie ziemi uprawnej pod zabudowę mieszkaniową, pestycydy i konkurencja ze strony szczura śniadego. R. ranjiniae nie jest chroniony, ustawa o ochronie przyrody z 1972 roku uznaje go za szkodnika.

 


Pa, Pa don't copy :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz