wtorek, 7 października 2014

Mewa srebrzysta

Hejo!!!! oto drugi post i słucham piosenki  varsity fanclub - zero MOJA ULUBIONA :)  przypominam wam że nadal mam aktualnego ASKA A NAZYWAM SIĘ tulipanka2000

Mam w planach napisać krótką historię mojego bloga :) np. jutro albo w czwartek ale jeszcze zobaczę jak ułoży mi się plan w szkole bo w Czwartek mam kart z Religii
Mewa srebrzysta 

Wracając do posta o Mewie  srebrzystej

Info :
Mewa srebrzysta (Larus argentatus) – gatunek dużego ptaka wodnego z rodziny mewowatych (Laridae).

Występowanie
                                                                
     Zamieszkuje całą półkulę północną, w zależności od podgatunku:

Głos
Mewy srebrzyste krzyczą jak mewy żółtonogie, choć ich skwir jest donioślejszy i głośny "kiija-kija-kia-kjaa-kjau".(skądś to znam może, dlatego że zawsze przylatują na mój parapet i upominają się o nie wielki kawałek chlebka, oczywiście suchego :) ) 

Gniazdo
Mewy przylatują na lęgowiska w marcu lub kwietniu. Zaraz po odbyciu, dość groteskowo wyglądających, toków zabierają się za budowę gniazd. Mewa srebrzysta tworzy kolonie lęgowe na różnego typu wybrzeżach. Liczą one od kilkunastu do kilku tysięcy par. Im liczniejsza kolonia, tym częściej dochodzi w niej do aktów kanibalizmu w stosunku do piskląt innych par. Gniazdo lokują na płaskich wybrzeżach wśród kęp traw, na nadbrzeżnych skałach oraz wśród trzcin nad jeziorami. Obserwuje się jednak lęgi również na dachach domów. Wysłane są materiałem roślinnymi, a czasem na gruncie ma formę kopca. Ptaki te są monogamiczne

Jaja 

W ciągu roku wyprowadza jeden lęg, składając w kwietniu-czerwcu 1-3 oliwkowozielonych jaj w ciemne plamki.

Wysiadywanie i dorastanie 

Jaja wysiadywane są przez okres 23-29 dni przez obydwoje rodziców. Młode opuszczają gniazdo po 2-3 dniach po wykluciu. Pokarm przynoszą rodzice. Pisklęta umieją latać w wieku 7 tygodni. Pierwszy lęg wyprowadzają w wieku 3-7 lat. Od lipca ptaki zaczynają latać nad wybrzeżami, siadają na wydmach i towarzyszą płynącym statkom. Zimą młode ptaki przemieszczają się w głąb lądu.


 Pożywienie


Wszystkożerna. Pokarm zwierzęcy, m.in. płazy, ryby, ssaki, i odpadki. Kradną jaja i pisklęta innych ptaków np. innym mewom, kaczkom i rybitwom, a także jagody. Ich żarłoczność jest tak duża, że mogą zjadać pisklęta z sąsiednich lęgów w kolonii, a nawet swoje własne!

 
 
 

Szybując w locie patrolowym wypatrują wyrzuconych na brzegach skorupiaków, jeżowców i padliny. W mule i błocie znajdują małże, które zjadają razem ze skorupkami, lub zrzucają je z wysoka by się roztrzaskały o twarde podłoże. Brodzą też w płytkiej wodzie. Potrafią rzucać się z wysokości 5 metrów w wodę i nurkować na kilkadziesiąt centymetrów. Gdy pływa zdobycz chwyta z powierzchni wody lub zanurzając głowę. Może też łapać owady w locie. Szuka pokarmu też w pobliżu płynących kutrów rybackich. Zimą gdy brakuje pokarmu chętniej odwiedza wysypiska śmieci. Rzadziej spożywa pokarm roślinny. Skład diety jest uzależniony zatem od zasobów i pory roku
















Teraz kilka zdjęć












P.S nie bójcie się wystawić ręki za okno jak ona kiedyś do was przyleci ( ja daję im chlebek uchylając oko i przepycham mały kawałek chlebka by mogła się najeść )

u mnie też upominają się pukaniem w okno  swoim dziobkiem XD 

Nie wyganiajcie ich jak naplują wam na szybę ile razy u mnie tak było

I to radzie na wszystko

Pa Pa don't copy
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz