sobota, 13 maja 2017

Kuc kaspijski

Hej

Chcesz pomóc Barankowi o pięknym imieniu Staś ??????
Fundacja Przystań Ocalenie Kpdz uratowała baranka a teraz zbierają na leczenie
(Teks przekopiuje)
"
Słabiutki baranek Staś prosi o pomoc.
Mam na imię Stanisław, ale ładniej brzmi Staś. I tak proszę się do mnie zwracać. Stasieńku też pięknie brzmi! Wczoraj zmieniłem adres zamieszkania. Teraz jestem pełnoprawnym mieszkańcem Przystani Ocalenie. Tutaj wszyscy są pełnoprawnymi mieszkańcami, ale to tak fantastycznie brzmi, że chciałem to podkreślić. Nigdy wcześniej nie miałem żadnych praw. Teraz mam. Podobno mam prawo gorzej się czuć i leżeć. Mam też prawo do wychodzenia na past...wisko i do płatków kukurydzianych. Mam wiele praw! Muszę przyznać, że mnie to cieszy. Tutaj mam swoje miejsce, swoją słomę i jest mi wygodnie. Przynoszą mi różne kąski i mówią do mnie czule, że muszę troszkę zjeść. Mam chyba chore nogi, bo ciężko mi wstać. Jestem też bardzo słabiutki. Tutaj mi pomagają wstać. Stawiają mnie na nogi, kiedy jem i piję. To bardzo wygodne.
Kiedy baran ma prawa to się okazuje, że ma też obowiązki. Moim obowiązkiem jest wyzdrowieć. Podobno wtedy też będę mógł leżeć i nic nie robić.. ale będę leżeć zdrowy. Aby spełnić ten obowiązek potrzebuję Twojej pomocy.
Przyda mi się grosik na wizytę doktora, na sianko, otręby i słomę.
Pomożesz mi wyzdrowieć?

Komitet Pomocy dla Zwierząt
ul. Bałuckiego 7/37
43-100 Tychy
nr konta : 91 1050 1399 1000 0022 0998 2426
z dopiskiem „Dla Stasia"
Dla przelewów zagranicznych:
Nr IBAN: PL 91 10501399 1000002209982426
Nr BIC(SWIFT): INGBPLPW
link bezpośredni do płatności PayPal dostępny w zakładce " jak możesz pomóc" na naszej stronie www.przystanocalenie.pl lub wskazując adres email odbiorcy kpdz.tychy@interia.pl
Będziemy ogromnie wdzięczni za każdą pomoc dla Stasia."

 
Tu jest ich fb Przystań Ocalenie Kpdz


Kuc kaspijski

BGD Ranch's Caspians.jpgKuc kaspijski – rasa konia charakteryzująca się niewielką, bo wynoszącą 105 - 120 cm, wysokością w kłębie. Pomimo tego przypomina bardziej małego konia niż kuca.

Historia
Jest to starożytna rasa zamieszkująca obszar wokół Kaukazu i Morza Kaspijskiego, tereny dawnej Persji. Ich historia sięga 3000 roku p.n.e.. Były zaprzęgane do wojskowych rydwanów do czasu wprowadzenia siodła. Była uważana za rasę wymarłą, aż w 1965 r. kiedy to znaleziono kilku jej przedstawicieli ciągnących wózki w północnym Iranie.

Caspian Stallion (caspians are considered horses, not ponies).jpgBudowa, pokrój, eksterier
Uważa się, że był on odległym prototypem araba i posiada wiele charakterystycznych cech arabskich "w miniaturze", włączając w to wklęsły profil i niewielkie, zgrabne uszy. Ma głowę porośniętą delikatnym, jedwabistym włosem i duże, czyste oczy, ale rasa ta chronologicznie wyprzedza konia arabskiego o około trzy tysiące lat. Kuc kaspijski jest szczupłej budowy, z silną, ukośną łopatką. Jego grzbiet jest krótko związany, a bujny ogon noszony bardzo wysoko, podobnie jak u araba. Najczęściej widywanymi maściami są gniada, skarogniada i siwa, ale kare i izabelowate też się niekiedy spotyka. Ma dobry kościec, a jego kości mają dużą gęstość. Kopyta są bardzo mocne, owalnego kształtu. Kuc kaspijski całym swoim wyglądem świadczy o doskonałości rasy.

Użytkowość, temperament
Choć pełen wigoru i energii, jest też chętny i uległy, a jego niezwykłe zdolności skokowe sprawiają, że jest doskonałym wierzchowcem dla dzieci. Kuc kaspijski ma długi, płynny ruch i potrafi dotrzymywać kroku przeciętnemu koniowi w każdym chodzie z wyjątkiem pełnego galopu. Jest też silny, zatem doskonale sprawdza się w zaprzęgu.
Inna nazwa: Mouleki lub Pouseki

Tête d'un cheval bai à la tête fine, son toupet étant natté, portant un filet doté d'un mors aux longues branches.


Pa, Pa don't copy :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz