wtorek, 13 września 2016

Cudowronki

Hej.
Ja wiem, że to pisałam tyle razy ale znowu to napisze XD
Jezu jak ja kocham moje technikum.
Dziś poznałam kilka chłopaków z klasy 2 (ale nie o profilu weterynaryjny jak by co choć i tak znam prawie całą 2 klasę weterynarii XD)
A tak to na razie jeszcze nic w szkole nie mam żadnych sprawdzianów i jest SUPER a zwłaszcza klasa którą kocham <3

 Cudowronki

Przedstawiciel rodziny – cudowronka czerwona (Paradisaea rubra)Cudowronki, cudowronkowate, ptaki rajskie(Paradisaeidae) – rodzina ptaków z rzędu wróblowych (Passeriformes). Występują na Molukach, Nowej Gwinei i w północno-wschodniej Australii. Zamieszkują lasy tropikalne, nieliczne żyją na otwartej przestrzeni.
Ptaki te charakteryzują się zwykle bardzo barwnym upierzeniem i obecnością niezwykle ozdobnych piór, czasem na głowie, czasem w ogonie. Występuje u nich silnie zaznaczony dymorfizm płciowy – samice są znacznie mniej kolorowe.

Systematyka
Do rodziny zaliczane są następujące rodzaje:
  • Lycocorax – jedynym przedstawicielem jest Lycocorax pyrrhopterus – grabiec
  • Phonygammus – jedynym przedstawicielem jest Phonygammus keraudrenii – fałdowro stalowy
  • Manucodia
  • Pteridophora – jedynym przedstawicielem jest Pteridophora alberti – wstęgogłów
  • Parotia
  • Seleucidis – jedynym przedstawicielem jest Seleucidis melanoleucus – czarownik
  • Drepanornis
  • Semioptera – jedynym przedstawicielem jest Semioptera wallacii – flagowiec
  • Lophorina
  • Epimachus
  • Astrapia
  • Cicinnurus
  • Paradisaea
We wcześniejszych klasyfikacjach do tej rodziny zaliczano również podrodzinę Cnemophilinae – płatkonosy, obecnie klasyfikowane w randze rodziny Cnemophilidae.


Wilson's Bird of Paradise.jpg




Pa, Pa  don't copy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz