wtorek, 10 listopada 2015

Samojed

Hej  w dzisiejszym poście.
Od czwartku idę do szkoły ponieważ dziś i wczoraj nie byłam bo miałam grypę jelitową najgorzej było w niedziele i dla tego nie było postu bo cały czas leżałam w łóżku i nic nie robiłam po prostu sił na nic nie miałam  a wczoraj i dziś jest już ok jutro jest Narodowe Święto Niepodległości
które w Polsce jest 11 listopada i wtedy wszyscy mają wolne :)

Więc przez te dni gdzie siedziałam w domu to za bardzo nic się nie działo no oprócz tego , że wczoraj dostałam nowy telefon, który jest super jak to Sony bo według mnie Sony i Nokia to najlepsze firmy.
Mój starty telefon od dziś ma mój dziadek.
Zaraz po tym poście pojawi się drugi :)


Samojed

Samoyed 600.jpgSamojed (ros. Самоед) – rasa psów, należąca do grupy szpiców i psów pierwotnych, zaklasyfikowana do sekcji północnych psów zaprzęgowych. Zgodnie z klasyfikacją amerykańską, należy do grupy psów pracujących. Typ lisowaty. Nie podlega próbom pracy.

Rys historyczny
Psy tej rasy od wielu setek lat towarzyszyły plemieniu Samojedów, żyjących w Rosji i na Syberii, gdzie były psami nie tylko zaprzęgowymi, ale także myśliwskimi. Miały wstęp do ludzkich namiotów, gdyż często ogrzewały swych właścicieli. W końcu XIX wieku zostały przywiezione do Europy, gdzie zyskiwały popularność ze względu na śnieżnobiałą sierść.

Samojed00.jpgWygląd
Samojedy są średniej wielkości szpicami. Głowa jest klinowata, a kufa silna. Preferowany jest czarny nos i brązowe bądź ciemne oczy. Ciemne, pigmentowane wargi są w koniuszkach lekko wygięte w górę, sprawiając wrażenie uśmiechu. Uszy są raczej małe, szeroko rozstawione i mają trójkątny kształt. Ogon wysoko osadzony.

Szata i umaszczenie
Sierść samojeda złożona jest z dwóch warstw: miękkiego podszerstka, który ma za zadanie chronić przed wyziębieniem, oraz długiej okrywy włosowej, która powinna być czysto biała lub kremowa, lub biała z biskwitem, przy czym podstawową barwą musi być biel. W żadnym wypadku włos nie może być beżowy. Z tyłu uda tworzą się portki, a na ogonie kita. Na wystawach psy dyskwalifikuje jakakolwiek inna barwa od wyżej wymienionych.

Zachowanie i charakter
Samojedy to żywiołowe i energiczne psy. Potrzebują dziennego ruchu i długich spacerów. Te szpice są inteligentne i bardzo przywiązują się do właścicieli. Dość szybko zaprzyjaźniają się też i z "obcymi". Ich zaletą jest to, że potrafią szybko nawiązać kontakt z człowiekiem i innym zwierzęciem. Potrafią szybko i sprawnie się uczyć.

Użytkowość
Dobrze sprawdzają się jako psy domowe i są łagodne w kontaktach z dziećmi. Nie sprawdzają się jako psy stróżujące.

Ciekawostki
Samojedy sprawdzają się w agility. W Polsce od niedawna poddawane są próbom pracy.



 
Pa, Pa don't copy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz