niedziela, 29 maja 2016

Lhasa apso

Hej w dzisiejszym poście.
Boże jak ja kocham tamte Technikum gdzie chce iść.
Jak byłam w środę na dniu otwartym to przy okazji poznałam miłych ludzi z klas o profilu weterynarii, że aż miło było z nimi siedzieć i rozmawiać bo w porównaniu do tych osób z mojej szkoły to wielka różnica.
Jutro już do szkoły a mi się tak bardzo nie chce XD
A postów nie było ponieważ był ten długi weekend a mnie nie było w Gdańsku a byłam na działce i interentu nie miałam.

 Lhasa apso

IMG 0258 - Lhasa Apso fêmea de 6 meses.jpgLhasa apso – jedna z ras psów, należąca do grupy psów do towarzystwa, zaklasyfikowana do sekcji psów tybetańskich. Zgodnie z klasyfikacją amerykańską, należy do grupy psów użytkowych. Typ jamnikowaty. Nie podlega próbom pracy

Rys historyczny
Psy te z Tybetu trafiły na Wyspy dzięki brytyjskiemu pułkownikowi i urzędnikowi Baleyowi, który w 1928 roku przywiózł z sobą do rodzinnych stron kilka sztuk psów tej rasy. Lhasa apso to nazwa nadana już w Wielkiej Brytanii. Nazwa wywodzi się od stolicy Tybetu. Był ulubieńcem arystokracji w dawnym Tybecie, psy z hodowli wysyłano w prezencie do USA.

Zachowanie i charakter
Pies odważny o przyjacielskim, stanowczym charakterze. Inteligentny i pełen życia jest jednak dość podejrzliwy wobec obcych.

Szata i umaszczenie
Włos długi (można obcinać do wybranej długości), o umaszczeniu dowolnym. Spotykane są także osobniki o każdej barwie włosa, od białej po czarną, także podpalane, łaciate i pręgowane.

Utrzymanie
Bujna sierść wymaga systematycznej pielęgnacji, poza tym niewymagający. Dobrze nadaje się do trzymania w mieszkaniu, ale ceni sobie też ruch na wolnej przestrzeni.

Lhasa apso r5.jpg
Lhasa apso

Aishia.jpg






Pa, Pa don't copy :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz