niedziela, 11 grudnia 2016

Ceratogymna

Hej
Polecam wam stronę ze Skam ale po norwesku są odcinki (więc jak ktoś się uczy tak jak ja to nawet dobrze oglądać sobie be tłumaczenia) Jutro będzie dodany kolejne tłumaczenie Skamu (3 odcinek 1 sezon). ta strona to NRK TV - SKAM
Ja ten serial Kocham.
Najlepsze sezony to 1 i 3 ( 3 jest najlepszy ponieważ głowny bohater to Isak a dla mnie to najlepszy bohater) 2 sezonu jakoś nie  za bardzo lubię (główna bohaterka to Noora)  według mnie w tym sezonie za dużo się nie dzieje tak jak w 1 i 3.
16.12.2016 wychodzi ostatni odcinek Skamu. Teraz tylko czekać na 4 sezon.
Jak zaczynałam oglądać to myślałam, że ten serial będzie o tym jak na każdej przerwie piją albo palą ("Nastolatkowie piją za dużo alkoholu? Serial „Skam ... - MojaNorwegia.pl przez tą stronę tak sobie wyobrażałam to) a to, że są pokazane jak są na imprezach i jak piją to ok.
Jak ktoś tego jeszcze nie oglądał to zachęcam :)

Ceratogymna

Przedstawiciele rodzaju – para dzioborożców modrokoralowyck (C. atrata)Ceratogymna – rodzaj ptaka z rodziny dzioborożców (Bucerotidae).

Zasięg występowania
Rodzaj obejmuje gatunki występujące w Afryce

Black-casqued Hornbill - Uganda H8O5782 (16407562582).jpgMorfologia
Długość ciała 60–70 cm; masa ciała samców 1069–2100 g, samic 907–2000 g

Systematyka
Etymologia
  • Ceratogymna: gr. κερας keras, κερατος keratos – róg (tj. dzioboróg); γυμνος gumnos – nagi.
  • Tmetoceros: gr. τμητος tmētos – cięcie, τεμνω temnō – ciąć; κερας keras, κερως kerōs – róg. Gatunek typowy: Buceros atratus Temminck.

  • Podział systematyczny
    Do rodzaju należą następujące gatunki:
    • Ceratogymna atrata – dzioborożec modrokoralowy
    • Ceratogymna elata – dzioborożec niebieskolicy
     
     
    Ceratogymna atrata (Blauwkeelneushoornvogel)
    Ceratogymna elata -Hong Kong Zoo-8a crop.jpg
    Ceratogymna atrata -Cincinnati Zoo -male-4a.jpg
    Black-and-white-casqued Hornbill - Bronx Zoo.jpg
    Stavenn Bycanistes subcylindricus 00.jpg
     
     
     
    Pa, Pa don't copy

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz