wtorek, 20 października 2015

Zebra stepowa

Hej  w dzisiejszym poście przepraszam ale wczoraj nie miałam Internetu wiec ten post jest za wczoraj a dziś dam jeszcze recenzje filmu na którym dziś byłam.
A i jeszcze szłam na pierwszą lekcję do bierzmowania i było śmiesznie poznałam tam  3 dziewczyny jedna kojarzy mnie z komunii ale ja jej nie pamiętałam aż dopiero potem po jej twarzy mi coś zaświtało :)
I było śmiesznie tylko po paru minutach ksiądz się wkurzył, że czegoś tam nie pamiętamy i był zdenerwowany i tłumaczył nam przez 20 minut, że nie będzie już taki miły ale i tak potem było znowu śmiesznie :)
A wy już chodzicie na lekcję do bierzmowania? podoba wam się ? Macie fajnego księdza ?


Zebra stepowa

Zebra stepowaZebra stepowa (Equus quagga, poprzednio Equus burchelli) – gatunek ssaka z rodziny koniowatych, najliczniejszy gatunek zebry. Nie jest zagrożony wyginięciem. Często spotykane w ogrodach zoologicznych, również w Polsce.
Wcześniej E. quagga quagga i E. burchelli burchellii klasyfikowane były jako odrębne gatunki. Na skutek rewizji podgatunków E. quagga w 2004. uznaje się, że są to podgatunki zebry stepowej.

Podgatunki
  • zebra Burchella (Equus quagga burchelli)
  • zebra Chapmana (Equus quagga chapmani)
  • zebra Damara (Equus quagga antiquorum)
  • zebra równikowa, zwana zebrą Granta (Equus quagga granti)
  • Equus quagga crawshayi
  • kwagga właściwa (†Equus quagga quagga) podgatunek wymarły – ostatni osobnik padł 12 sierpnia 1883 roku w zoo w Amsterdamie.
  • Podgatunki różnią się od siebie nieznacznie ubarwieniem i wzorem pasów.
    Podgatunkiem nominatywnym była wymarła kwagga właściwa.

    Dane liczbowe
  • wysokość w kłębie: 1,25-1,4 m
  • długość: 2,3 m
  • długość ogona: 45-50 cm
  • waga: 220-300 kg
  • ciąża: 1 rok
  • liczba młodych: 1
  • dojrzałość płciowa: do 4 roku życia
  • pożywienie: roślinożerna
  • może rozpędzić się do prędkości 60 km/h
  • długość życia: 30-35 lat

  • Występowanie
    Występuje na sawannach i stepach w południowo-wschodniej Afryce, od południowej Etiopii do wschodniej Republiki Południowej Afryki.

    Zebra chapman za 2003.jpgOdżywianie
    Roślinożerne, głównym pożywieniem są trawy.

    Rozmnażanie i życie społeczne
    Zebry stepowe osiągają dojrzałość płciową w wieku do 4 lat. Ciąża trwa około 375 dni.
    Zebry te, podobnie jak większość koniowatych, żyją w stadach. Stado składa się z ogiera, kilku samic i potomstwa.

    Equus quagga boehmi
    Steppesebra (Equus quagga)







     
     
    Pa, pa zaraz następny post :)

     
     
     
     
     

     


    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz