niedziela, 30 sierpnia 2015

Koronniki - żurawie koroniaste

Hej więc tak jest po 1 w nocy ( w Polsce) a ja to  ni z gruszki, ni z pietruszki wam  z postem wyskakuję :)
Na pewno prawie każdy ( porządny człowiek) o tej godzinie śpi, ale, że to ostatni dzień wakacji (31.08.2015) to trzeba jeszcze posiedzieć do późna :)
Nie mogę w to uwierzyć, że jutro już nowy serial :)
A od 11.09.2015 3 sezon "O mnie się nie martw" też fajny polski serial :)
Sorry, że post tak późno ale wcześniej oglądałam w Tv na Polsacie   polską fajną komedię "Jak rozpętałem II wojnę światową" (3 ostatnią część) tą komedię na pewno każdy Polak oglądał.
Potem (zapominałam o tym, że mam blog) słuchałam muzyki i tak mi jakoś niedziela zleciła.

A teraz.........................................


Koronniki - żurawie koroniaste

Koronnik szary (B. regulorum)Koronniki, żurawie koroniaste (Balearicinae) – podrodzina ptaków z rodziny żurawi (Gruidae). Najbardziej charakterystyczną cechą jest imponująca korona z piór na głowie. W przeciwieństwie do innych ptaków z rodziny żurawiowatych, koronniki siadają na drzewach, budują tam też gniazda. Koronniki są w Afryce obdarzane szacunkiem ze względu na swą dostojność i szlachetność. Koronnik szary (Balearica regulorum) został wybrany symbolem Ugandy i znajduje się w centralnym punkcie flagi państwowej tego kraju oraz na jego godle. Podczas panowania brytyjskiego był umieszczany na wojskowych odznakach, które nosili żołnierze ugandyjscy.




Występowanie
 Zamieszkują Afrykę na południe od Sahary.

Systematyka
Do podrodziny należy rodzaj Balearica obejmujący gatunki.
  • Balearica regulorum – koronnik szary ( o nich pojawi się wspólny post jakoś po tym )
  • Balearica pavonina – koronnik czarny


  •  
     


    Pa, Pa don't copy :) do zaraz :)

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz