piątek, 1 lipca 2016

Drzewiak złotogrzbiety

Hej
Jestem najszczęśliwszym  człowiekiem na ziemi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dzwoniła z sekretariatu z TEB do mojej mamy i powiedziała, że się zakwalifikowałam.
Ja to wiedziałam to od samego początku.
Płakać mi się chce.
I dziękuje za    50610  jesteście cudowni :*
Mam nadzieję ze też się dostaliście do swoich wymarzonych szkół .

Szkoda, że Polska wczoraj odpadła ale za to zaszli daleko i jestem zadowolona z tych ludzi.

Tu dam tylko jedno zdjęcie bo on jest taki sam jak drzewiak dwupręgi (Drzewiak dwupręgi) jak ktoś chce zdjęcia pooglądać.



Drzewiak złotogrzbiety

Drzewiak złotogrzbiety (Dendrolagus pulcherrimus) – gatunek ssaka z rodziny kangurowatych. Występuje jedynie w lasach, na północy Nowej Gwinei oraz w Indonezji. Ubarwienie kasztanowo-brązowe z jasnym obszarem na brzuchu, żółtawą szyją, policzkami i stopami. Wzdłuż grzbietu przebiega podwójny, złoty pas. Ogon jest długi, ma jasne pierścienie.
Jest podobny do blisko spokrewnionego gatunku drzewiaka dwupręgiego. Różni się od niego przez posiadanie różowawego, lub jaśniejszego koloru twarzy, złotych ramion, jasnych uszu. Jest także nieco mniejszy. Niektórzy zoolodzy uważają drzewiaka złotogrzbietego za podgatunek drzewiaka dwupręgiego.
Gatunek został odkryty w 1990 przez Pavela Germana w Mount Sapau, Górach Torricelli oraz w regionie Papui-Nowej Gwinei. Poza Górami Torricellego, występuje także w pobliżu gór Foja w Indonezji. Druga populacja została odkryta podczas wyprawy w grudniu 2005, ale jej występowanie tam było znane już przed odkryciem.
Drzewiak złotogrzbiety jest jednym z najbardziej narażonych na wymarcie gatunków z rodzaju Dendrolagus. Został sklasyfikowany przez IUCN, jako " krytycznie zagrożony" (CR).

Mapa występowania


Pa, Pa don't copy
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz